ESPA

Δήμος

Δημοτικό Συμβούλιο

  Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι το ανώτερο βουλευόμενο όργανο του Δήμου και έχει τη γενική αποφασιστική αρμοδιότητα, δηλαδή αποφασίζει για όλα τα θέματα τα οποία δεν ανατίθενται ρητά σε άλλο όργανο του Δήμου. Το Δημοτικό Συμβούλιο εγκρίνει τα κάθε είδους προγράμματα του Δήμου και ελέγχει την υλοποίησή τους.

 

Σύνθεση Δημοτικού Συμβουλίου Αργοστολίου  

Ανουσάκης Νικόλαος του Κωνσταντίνου
Βαλλιανάτος Ανδρόνικος (Νικόλας) του Σωτηρίου
Βανδώρος Παναγής του Γερασίμου
Γαβριελάτου Ασημίνα του Γερασίμου
Γαβριελάτος  Αργύριος  του Ελευθερίου
Ζαπάντη Άννα
Θωμάς Γεώργιος
Κεκάτος Δημήτριος-Νικόλαος του Γερασίμου
Κουρκουμέλης Νικόλαος του Παναγή
Κουρούκλης Ιωάννης του Παυλογεράσιμου
Κωνσταντάκης Άγγελος του Διονυσίου
Κωνσταντάτος Διονύσιος
Λασκαράτος Γεώργιος
Λυκούδης Ιωάννης του Θεόφιλου
Ματιάτος Σπυρίδων του Διονυσίου
Μινέτος Διονύσιος του Κωνσταντίνου
Μιχαλάτου Κρυσταλία του Αντωνίου
Παντελειός Αλέξανδρος του Ιωάννη
Παπαναστασάτος Γεράσιμος
Παρίσης Αλέξανδρος του Παναγή
Σαμούρης Σπυρίδων του Χαραλάμπους
Σπαθής Σταύρος του Σωτηραγγέλου
Τζωρτζάτος Ιωάννης
Τρωϊάνος Διονύσιος του Νικολάου
Τσιλιμιδός Γεώργιος του Γερασίμου

 
 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Αργοστολίου  έχει καταρτίσει και εγκρίνει τον Νέο Κανονισμό Λειτουργίας του ο οποίος είναι διαθέσιμος  και στην ιστοσελίδα του Δήμου.

Το Προεδρείο εκλέγεται κάθε δύο χρόνια, ύστερα από πρόσκληση του συμβούλου του επιτυχόντος συνδυασμού που έχει εκλεγεί με τις περισσότερες ψήφους και σε περίπτωση ισοψηφίας εκείνου που είναι γραμμένος πρώτος κατά σειρά στην απόφαση του δικαστηρίου. Ο Πρόεδρος προτείνεται από τον πλειονοψηφήσαντα κατά τις δημοτικές εκλογές συνδυασμό, ο Αντιπρόεδρος προτείνεται από την μείζονα παράταξη της μειοψηφίας και ο γραμματέας από τις λοιπές παρατάξεις της μειοψηφίας και σε περίπτωση που δεν υπάρχουν προτείνεται από την παράταξη της πλειοψηφίας.

Σήμερα το Προεδρείο συγκροτείται από:

·       Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου : Βαλλιανάτος Ανδρόνικος (Νικόλας) του Σωτηρίου

·       Αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου  : Άγγελος Κωνσταντάκης

·       Γραμματέας του Δημοτικού Συμβουλίου : Κεκάτος Δημήτριος

 

Αρμοδιότητες  Δημοτικού Συμβουλίου

 1. Το Δημοτικό Συμβούλιο  έχει γενική αρμοδιότητα να  αποφασίζει για όλα τα θέματα που αφορούν  το Δήμο,   εκτός από εκείνα που  ανήκουν στις αρμοδιότητες  του Δημάρχου, των άλλων οργάνων του Δήμου, των συμβουλίων Κοινοτήτων και του προέδρου τους  ή του Προέδρου Κοινότητας ή το ίδιο το Δημοτικό Συμβούλιο μεταβίβασε στην Οικονομική Επιτροπή και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής κατά το άρθρο 65 παρ. 6  του Ν.3852/2010 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 72 του Ν.4555/2018 ή σε πρόεδρο ή σε συμβούλιο Κοινότητας κατά το άρθρο *4 παρ. 2του Ν. 3852/2010, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 86 του Ν. 4555/2018

 

2.  Το Δημοτικό Συμβούλιο διατηρεί πάντα  το δικαίωμα να συζητεί και να δίνει κατευθύνσεις προς τα υπόλοιπα όργανα του Δήμου επί θεμάτων γενικού ενδιαφέροντος, καθώς επίσης και επί θεμάτων  που σχετίζονται γενικότερα με τη διοίκηση του Δήμου, την οικονομική του πορεία  και την εν γένει λειτουργία των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των δημοτικών επιχειρήσεων.

 

3. Το Δημοτικό Συμβούλιο, ασκεί τις αρμοδιότητές του σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις των  νόμων, των κανονιστικών διατάξεων της διοίκησης και των κανονιστικών διατάξεων που θεσπίζει το ίδιο. Κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων του λαμβάνει υπόψη:

i. Τις εθνικές, περιφερειακές και ευρωπαϊκές πολιτικές που σχετίζονται με τις αρμοδιότητές του.

ii. Την ανάγκη συνεργασίας και συντονισμού με άλλες τοπικές ή δημόσιες αρχές και οργανισμούς, οι οποίοι έχουν την αρμοδιότητα να δρουν και να διαθέτουν πόρους στην περιφέρεια του Δήμου.

iii. Τους διαθέσιμους πόρους για την κάλυψη των αρμοδιοτήτων του και την ανάγκη να διασφαλίζεται η επωφελής και  αποτελεσματική χρήση καθώς και  η  ισόρροπη κατανομή τους, ενώ παράλληλα διεκδικεί και τους αναγκαίους πόρους.

iv. Την ανάγκη να οργανώνει τις παρεχόμενες υπηρεσίες με τρόπο ώστε να διασφαλίζεται η επάρκεια, η ποιότητα και αποτελεσματικότητά τους, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων.

v. Την ανάγκη για υψηλής ποιότητας περιβαλλοντική προστασία  και προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, καθώς και την ανάγκη προώθησης της βιώσιμης ανάπτυξης της περιοχής του Δήμου.

 

4.  Στις βασικές αρμοδιότητες του δημοτικού συμβουλίου συμπεριλαμβάνονται και οι εξής:

            Εκφράζει τις θέσεις του σε θέματα τοπικού ενδιαφέροντος και γνωμοδοτεί όποτε δημόσιες αρχές ή αρμόδια όργανα ζητούν τη γνώμη του.    

            Θεσπίζει τοπικές κανονιστικές αποφάσεις, με τις οποίες θέτει κανόνες και καθορίζει όρους και προϋποθέσεις για τα θέματα που περιοριστικά αναφέρονται στο άρθρο 79 του Ν. 3463/2006. Οι τοπικές κανονιστικές αποφάσεις εκδίδονται μετά από εισήγηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής και τη διατύπωση παρατηρήσεων από τη Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης.

            Ορίζει τους φόρους, τα τέλη, τα δικαιώματα και τις εισφορές, μετά από εισήγηση της Οικονομικής Επιτροπής (άρθρο 72, παρ. 1ζ του Ν. 3852/2010).

 

5.Το Δημοτικό Συμβούλιο επίσης:

            Αποφασίζει για θέματα τα οποία τυχόν παραπέμπουν σε αυτό  η Οικονομική Επιτροπή και η Επιτροπή  Ποιότητας Ζωής για λήψη απόφασης, λόγω της ιδιαίτερης σοβαρότητάς τους.

            Μπορεί με απόφασή του, η οποία πρέπει να είναι ειδικά αιτιολογημένη και λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του,  για ιδιαίτερα σοβαρό θέμα,  να ασκήσει το ίδιο αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής  ή  της Επιτροπής  Ποιότητας Ζωής.

            Μπορεί  με απόφασή του, που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του και δημοσιεύεται σε μία τουλάχιστον έντυπη, ημερήσια ή εβδομαδιαία εφημερίδα και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Δήμου,  να μεταβιβάζει συγκεκριμένες αρμοδιότητές του στα συμβούλια των Κοινοτήτων.

            Με την  ίδια διαδικασία  μπορεί, στην αρχή κάθε δημοτικής περιόδου,  να αναθέτει στα συμβούλια των κοινοτήτων ή τους προέδρους των κοινοτήτων την άσκηση και άλλων  αρμοδιοτήτων, πέραν αυτών που προβλέπονται  στα άρθρα 82 και 83 του Ν. 3852/2010, όπως αυτά τροποποιήθηκαν με τα άρθρα 83 και 84 του Ν. 4555/2018 αντίστοιχα, εκτός από την έκδοση κανονιστικών πράξεων, την επιβολή φόρων, τελών και δικαιωμάτων, τη σύναψη δανείων, τη σύσταση και λειτουργία δημοτικών ιδρυμάτων και λοιπών νομικών προσώπων και την εκλογή των συλλογικών οργάνων τους, καθώς και αρμοδιότητες που απαιτούν αποφάσεις που λαμβάνονται με  ειδική πλειοψηφία των μελών του δημοτικού συμβουλίου. 

            Μπορεί να εκδίδει διαπιστωτική πράξη,  ύστερα από εισήγηση του κατά τόπον  αρμοδίου αντιδημάρχου, σε περίπτωση που τα συμβούλια των  Τοπικών κοινοτήτων δεν ασκούν τις αρμοδιότητες τους, ώστε οι αρμοδιότητες να ασκηθούν από  άλλα αρμόδια όργανα του δήμου.  

 

6. Επιπρόσθετα,  το Δημοτικό Συμβούλιο:    

            Γνωμοδοτεί, ύστερα από σύμφωνη γνώμη των συμβουλίων των οικείων Δημοτικών Κοινοτήτων,  για τον ανακαθορισμό του αριθμού και των ορίων των Δημοτικών Κοινοτήτων προκειμένου να εκδοθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 283, παρ. 5 του Ν. 3852/2010.

            Γνωμοδοτεί ώστε οικισμός που έχει απογραφεί ως αυτοτελής,  να αποτελέσει Κοινότητα, προκειμένου να εκδοθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 283, παρ. 6 του Ν. 3852/2010.

            Γνωμοδοτεί, ύστερα και από τη σύμφωνη γνώμη των οικείων συμβουλίων Κοινοτήτων ή  Προέδρου κοινότητας για τη συγχώνευση κοινοτήτων  ή την ένταξή τους σε άλλον όμορο δήμο, προκειμένου να εκδοθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα (άρθρο 4 του Ν.3463/2006 και άρθρο 283 του Ν.3852/2010).

            Υποβάλλει πρόταση προκειμένου να οριστεί οικισμός ως ιστορική έδρα του Δήμου (άρθρο 6 του Ν.3463/2006 και άρθρο 283 του Ν.3852/2010).

            Προτείνει τη μετονομασία του Δήμου,  Δημοτικών  ή Τοπικών κοινοτήτων  και οικισμών προκειμένου να εκδοθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο  άρθρο 7 του Ν.3463/2006.

            Αποφασίζει για την ονομασία και την μετονομασία συνοικιών, οδών και πλατειών, σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 8 του Ν.3463/2006.

            Καθορίζει με απόφασή του το σήμα που μπορεί να χρησιμοποιεί ο Δήμος, το οποίο αποτελεί δηλωτικό στοιχείο της ιδιαιτερότητας του χώρου συνεκτιμώντας τα στοιχεία που σχετίζονται με την ιστορία, τη μυθολογία και τα τοπικά χαρακτηριστικά της περιοχής του, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου Τοπωνυμιών (άρθρο 9 του Ν.3463/2006).

            Συγκροτεί με απόφασή του σύμφωνα με τις διατάξεις  του άρθρου 16 του Ν. 2713/1999,  όπως ισχύει, Τοπικό Συμβούλιο Πρόληψης  Παραβατικότητας (άρθρο 84 του Ν. 3463/2006).

            Αποφασίζει για την συγκρότηση και σύγκληση του Τοπικού Συμβουλίου Νέων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3443/2006,  το οποίο αποσκοπεί στη ενίσχυση της συμμετοχής των νέων στη διαχείριση των τοπικών υποθέσεων που ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά τους.     

            Συγκροτεί με απόφασή του  Δημοτικό Γραφείο Ενημέρωσης για την απασχόληση, που αποτελεί γνωμοδοτικό και συμβουλευτικό όργανο του δήμου και έχει σαν αποστολή  την ανάπτυξη συμβουλευτικών δράσεων που παρέχονται δωρεάν στους ανέργους, με κύριο στόχο την υποστήριξή τους και την ενθάρρυνσή τους για την εξεύρεση απασχόλησης (άρθρο 85 του Ν. 3463/2006).

 

7. Ένα (1) μήνα πριν  από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει μόνο για θέματα που αναφέρονται σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης.

 

Σύγκληση του Δημοτικού Συμβουλίου

 

1.Το Δημοτικό Συμβούλιο συνεδριάζει ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου, στην οποία αναγράφονται ο τόπος, ο χρόνος της συνεδρίασης καθώς και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Για την κατάρτιση της ημερήσιας διάταξης  ο Πρόεδρος συνεργάζεται με το Δήμαρχο  και τα άλλα όργανα του Δήμου και τις υπηρεσίες αυτού. Στην ημερήσια διάταξη συμπεριλαμβάνονται υποχρεωτικά και όλα τα θέματα που προτείνει ο Δήμαρχος, η Εκτελεστική Επιτροπή, η Οικονομική Επιτροπή και η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, καθώς και όλα τα θέματα που προτείνει τουλάχιστον το 1/3 του συνολικού αριθμού των μελών του Συμβουλίου ή το σύνολο των συμβούλων της μειοψηφίας και ένα τουλάχιστον θέμα από κάθε παράταξη.

 

2.Ο Πρόεδρος φροντίζει  η πρόσκληση να σταλεί, εκτός από τους δημοτικούς συμβούλους, υποχρεωτικά στο Δήμαρχο και σε όλους τους Προέδρους Κοινοτήτων και Προέδρους Συμβουλίων Κοινοτήτων και ξεχωριστά στον κατά περίπτωση  Πρόεδρο Κοινότητας ή Συμβουλίου Κοινότητας,  όταν συζητούνται θέματα που αφορούν την αντίστοιχη κοινότητα. Σε περίπτωση μη πρόσκλησής του, οι σχετικές αποφάσεις πάσχουν από ακυρότητα. Επίσης, δύναται να καλεί δημοτικούς υπαλλήλους ή ιδιώτες, προκειμένου να πληροφορήσουν το Δημοτικό Συμβούλιο σχετικά με τα θέματα που συζητούνται.  Τέλος, ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους πολίτες για τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όταν στα θέματα της ημερήσιας διάταξης συμπεριλαμβάνονται αιτήσεις, αναφορές ή προτάσεις του.

 

3.Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου πραγματοποιείται:

α)   τουλάχιστον μία φορά το μήνα,

β)  όποτε το απαιτούν οι τοπικές υποθέσεις, καθώς και όταν υπάρχουν κατεπείγουσες περιπτώσεις που δικαιολογούν την άμεση σύγκλισή του,

γ)  όποτε το ζητήσει ο Δήμαρχος ή η Οικονομική Επιτροπή ή η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής,

δ) όποτε το ζητήσει  το ένα τρίτο (1/3) τουλάχιστον του συνολικού αριθμού των μελών του συμβουλίου, δηλαδή 9 μέλη.

 

4. Στις   ανωτέρω  υπό στοιχεία  (γ) και (δ) περιπτώσεις  απαιτείται γραπτή αίτηση, στην οποία αναφέρονται τα θέματα που θα συζητηθούν. Αν το συμβούλιο εκδώσει απορριπτική απόφαση επί του περιεχομένου του αιτήματος,  δεν μπορεί να επανυποβληθεί αίτημα για το ίδιο θέμα, πριν παρέλθουν δύο (2) μήνες  αφότου εκδόθηκε η απορριπτική αυτή  απόφαση, εκτός εάν γίνεται επίκληση νεότερων στοιχείων.

Αν το συμβούλιο δεν προσκληθεί το αργότερο μέχρι την έκτη ημέρα από την    υποβολή της αίτησης, συνέρχεται ύστερα από πρόσκληση εκείνων που υπέβαλαν   την αίτηση και αποφασίζει για τα θέματα  για τα οποία είχε ζητηθεί η σύγκληση του.

 

5. Αν ο Πρόεδρος παραλείψει αδικαιολόγητα δύο συνεχείς φορές να καλέσει το συμβούλιο, μπορεί να τεθεί σε αργία και σε περίπτωση υποτροπής μπορεί να κηρυχθεί έκπτωτος από το αξίωμά του  με απόφαση του Επόπτη ΟΤΑ, σύμφωνα με την Πειθαρχική διαδικασία του άρθρου 234 του Ν.3852/2010.

 

6. Η πρόσκληση δημοσιεύεται αυθημερόν στην ιστοσελίδα του Δήμου και κοινοποιείται συμβούλους, με κάθε πρόσφορο μέσο, τρεις (3)   τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν από την ημέρα που ορίζεται για τη συνεδρίαση.

Για ιδιαίτερα σοβαρά θέματα και ειδικότερα για την κατάρτιση και μόνο του προϋπολογισμού και του τεχνικού προγράμματος (ως και για τις τροποποιήσεις τους), η πρόσκληση επιδίδεται ή γνωστοποιείται πέντε (5) τουλάχιστον πλήρεις ημέρες πριν από την ημέρα που ορίζεται για τη συνεδρίαση και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του Δήμου.

Ο χαρακτηρισμός του ποια θέματα είναι ιδιαίτερα σοβαρά εναπόκειται στη κρίση του προέδρου.

Αν κατά τη συνεδρίαση απουσιάσει τακτικό μέλος το οποίο  είτε δεν έχει προσκληθεί  είτε  δεν έχει προσκληθεί εγκαίρως,  η συνεδρίαση είναι μη νόμιμη εκτός   και αν  το μέλος που δεν προσκλήθηκε  είναι παρόν και συμμετέχει   στη συνεδρίαση.

 

7. Δημοτικός σύμβουλος, που δεν κατοικεί στη διοικητική περιφέρεια του Δήμου οφείλει,  αμέσως μετά την εγκατάσταση των δημοτικών αρχών,  να δηλώσει στον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου τη διεύθυνση κατοικίας του και να ορίσει με την ίδια δήλωση αντίκλητο στην έδρα του δήμου, στον οποίο να επιδίδονται οι προσκλήσεις για τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου. Με την ίδια δήλωση οφείλει,  επίσης,  να ορίσει  οποιοδήποτε, κατά την επιλογή του, πρόσφορο μέσο για τη γνωστοποίηση των ανωτέρω προσκλήσεων. Αν δεν ορίζεται αντίκλητος ή πρόσφορο μέσο για τη γνωστοποίηση, αρκεί η δημοσίευση της πρόσκλησης στην ιστοσελίδα του δήμου.

 

 8. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις, η πρόσκληση  μπορεί να επιδοθεί ή να γνωστοποιηθεί την ημέρα της συνεδρίασης. Στην πρόσκληση πρέπει να αναφέρεται ο λόγος για τον οποίο η συνεδρίαση έχει κατεπείγοντα χαρακτήρα. Πριν από τη συζήτηση το συμβούλιο αποφαίνεται για το κατεπείγον των θεμάτων.

 

9. Αν υφίστανται λόγοι ανωτέρας βίας, που δεν επιτρέπουν την πραγματοποίηση της συνεδρίασης στο χρόνο που έχει ορισθεί με την πρόσκληση, τότε ο Πρόεδρος γνωστοποιεί στους συμβούλους εγγράφως ή με οποιοδήποτε πρόσφορο μέσο έγκαιρα την αναβολή της συνεδρίασης αναφέροντας και τους λόγους της αναβολής.  Στην περίπτωση αυτή η συνεδρίαση μπορεί να πραγματοποιηθεί με τα ίδια θέματα της ημερήσιας διάταξης, άμεσα, μετά την άρση των λόγων αναβολής της, σε χρόνο που προσδιορίζει ο Πρόεδρος, χωρίς να είναι απαραίτητο να τηρηθεί η προθεσμία των τριών τουλάχιστον ημερών για την γνωστοποίησή της.

 

 

 

 

 

Δήμος Κεφαλλονιάς Δήμος Κεφαλλονιάς